2009. január 8., csütörtök

Pelenka 1.

Néhány szó arról, mivel párnázom Benő popóját és, hogy miért..
Mikor mág várandós voltam, felkeveredtem egy weboldalra (http://www.babanatura.hu/), ahol nagyon érdekes infókat találtam a XXI. századi textilpelenkázásról. Az oldalon legfőképpen a dolog környezetvédelmi vetületét domborítják ki, ugyanis az eldobható pelenkák nagy tömegű és nagyon lassan lebomló szemetet képeznek, ami ha jól tudom nem újrahasznosítható. Engem ez megfogott. Aztán megnéztem egy teljes csomag árát, ami a születéstől a szobatisztaságig használható és nagyon drágának tűnt.
Megszületett Bibó és egy hónap alatt rájöttem, milyen buta voltam. Papírra a háromszorosát fogom elkölteni!! Ó, mi tévő legyek, hát kirpóbálom a textilt, sosem késő megvilágosodni. Persze elmondtam a közvetlen környezetemben, mi a tervem és ők akkor gondoltak butának (finoman fogalmaztam). "Mosni akarsz?" "Az nem higiénikus!" egyébként ránk is mostak és higiénikus volt... na mindegy.
Próba nélkül nem akartam belevágni, vettem hát használtan 3 db-ot (Monapel Praktika) egy nagyon kedves lánytól, aki még használati utasítással is ellátott. Ennek ellenére nem tetszett. Túl nagy csomag, béna volt az anyaga, szóval nem tetszett. Odaadományoztam a budaörsi Textilpelenkázó és hordozós klub kölcsönzőjének.
Aztán a klub vezetője, Orsi megmutatta, hogyan működik az amit ő használ (és amit még pocakosan kinéztem és nem vettem meg) és rájöttem, hogy ez jó lenne nekünk.
Majd hallottam a Cserepelusról (ők egy vállalkozás, akik Bambino Mio pelusokat adnak bérbe, mosva hozzák őket, és elviszik a szennyest, kb. papírpelus költség árban). Ez persze még így is drágább, mintha a saját készletemet használnánk, de mi most érjük el a következő méret súlyhatárát, így nem akartam beruházni és kaptunk egy kis árengedményt is.

A végeredmény:

Köbméterekkel kevesebb szemét, és végre finom puha, rózsaszín babapopó. Sajnos a papír pelusos korszakban 4 borax-os kenőcsöt használtunk el, a BM használat óta, elmúlt a sajtreszelő tapintású popó. És van még valami amit mindig nagyon utáltam az eldobhatóban. ANNYIRA BÜDÖS!!! Beni éjszaka még azt használ, de nem bírom elviselni a szagát, mikor már van benne egy kis pisi. Rémes. Legszívesebben felébreszteném és cserélném, de persze nem teszek ilyet.
Már elkezdtem a következő méret begyűjtését. Már van néhány külsőnk, a belsőkből mindenképpen újat fogok vásárolni. És még csak most kezdtük. Már nagyon érdekel el egy új pelenkafajta is, a mamamis anyukák megírták a tapasztalataikat, nekem elég meggyőző.
Talán egyet beszerzek próba gyanánt.
És itt egy újabb szenvedély a hordozás mellé. Nem tudom mikor jön el az idő, mikor magamnak kezdek ezt-azt vásárolni..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.