2009. február 3., kedd

Négy lábú barátok 1. Brúnó Úr


Már régóta szeretnék írni a kutyáinkról.

Brúnó volt az első kutyám, akiről nekem kellett gondoskodni. Akkor költözött hozzánk, amikor a legnagyobb szükségem volt rá. Nagyon nehéz időszakot éltem meg akkor, szükségem volt valakire, aki mindig mellettem van. Gábortól kaptam Brúnót. Három napig sírt, mert hiányzott neki a mamája. Aztán elfogadott engem. Hamar kiderült, hogy beteg. Csípőficama volt, de olyan súlyos, hogy az állatorvos azt mondta "olcsóbb lenne venni egyy új németjuhászt". Azt hittem, hogy átarapom a torkát. Nagyon dühös lettem, mert egy igazi állatorvos nem beszélhet így. Természetesen megoperáltattuk. Nem volt olcsó, és sokáig lábadozott szegény. Aztán felépült és sokkal jobb lett minden. Sokat sétáltunk, velünk aludt a nagy családi ágyban. Igazi öntudatos, akaratos kutya, nagyon könnyen "el tudja mondani" mit szeretne. Az a kutya, aki ugyan kiszalad, ha kinyitod a kaput, de két másodperc múlva már a lábadnál van megint. Szüksége van a tudatra, hogy szabad. Olyan, mint egy ember, csak sokkal szeretetreméltóbb és hálásabb.
Éppen ezért nagyon fáj, amit tettem vele. Az éptkezés miatt el kellett költöznünk, az apuékhoz és itt a házban nincs helye a kutyának. Nem mintha koszos lenne, csak bundás. Van itt a házban olyan ember, aki után többet kell takarítani, mint Brúnó után..
Tehát, a kutya, aki mindig mellettem volt, el lett választva tőlem. Aztán megérkezett Bibó, és így tényleg nem jut időm Brúnó Úrra. Annyira fáj nekem. Most már nagy Bibó, háton alszik, azt hiszem újra elviszem Brúnót sétálni. Csak nehéz, mert erős állat és már nem olyan engedelmes, elfelejtette a pórázon sétálás szabályait. Elhúz, de én tehetek róla. Talán majd szabadon hagyom. Egy dolog van, aminek nem tud ellenállni: a CICA! Úgy kergeti a macsekokat, hogy beillene egy rajzfilmbe is. Soha nem bántja őket. Az üldözést szereti. Igazi vadász.
Remélem hamar elköltözünk és ismét visszaáll minden a régihez hasonló rendbe. Bár együtt már nem fogunk aludni, de együtt leszünk egész nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.