2009. március 31., kedd

Kidobott pénz

A blog indulásakor meg akartam írni a tapasztalataimat, amiket a várandósság alatt szereztem a babaholmik beszerzéséről, valamint a hideg csalódást, ami a mai napig kitart ezen a téren.
Mint minden általam akkoriban ismert kismama én megtettem volna mindent, hogy Bibó szobája tipp-topp legyen. Legyen giga rácsos ágy, rácsvédő, baldachin, hozzá passzoló függöny, szőnyeg, pelenkázó. Valamilyen most már furcsának érzett félelemtől hajtva megvettem a szuper angyalkás légzésfigyelőt szagzáró kukával, vettem kétféle orrszívót, baba ágyneműt, hiper babakocsit a legszebbet. Szuper kádat álvánnyal, csodás pörgő-forgót. De végig éreztem, valahol, hogy túl sokat költök.
Bibó születése után, szép lassan elkezdett felszállni a köd a szemem elől, és a napi gondozás során kialakult egy valódi értékrend, ami gyökeresen más, mint amit a várandósság alatt a magazinok, és vagány kismamik sugalltak, az akkor kevéssé gondolkodó konzum babavárónak. Ez természetesen vonatkozott a kórházi csomagra is, egyébként.

Talán mások is okulnak, akik most olvasnak és még nem mentek át ilyen csalódáson, megmutatom a listámat:

Teljesen felesleges beszerzések:

Angyalkás légzésfigyelő :

két hétig használtuk, de nem tudtam aludni. aztán Bibó velünk alvóvá vált, így ezt betettem a dobozába. harmincnégyezer forint volt...

Angyalkás szagzáró kuka:

amíg papír pelenkát használtunk nem volt olyan rossz, de csak a bele való nagyon drága zacskóval működik, ehelyett egyszerűbb lett volna sima zacsiba tenni és kikukázni a pelusokat.

Szuper négy az egyben babakocsi

Gyönyörű, és nagyon praktikus. újszülött kortól egészen végig használható. Összecsukható, és van hozzá autósülés és textilmózes. 1 km-ert sem tettünk meg vele összesen. Az autósülést használjuk, de a babakocsit kb. 3 hétig toltuk, mikor már visszafelé, a bébivel az egyik kezemben és a 17 kilós kocsival a másikban jöttem fel a hegyre. Nem kellett volna nyolcvanezer forintot ezért kiadnom.

Juniorrá alakítható rácsoságy:

Együtt alszunk jelenleg, nem sokára oldalkocsizni fogunk (kiságy egyik oldalát levesszük és hozzáerősítjük a mi ágyunkhoz), így ez a 70x140 cm-es szuper ágy nagy és felesleges beszerzés volt. Kókuszmatraccal! harmincötezer forint

Babaágynemű:

Drága volt, szép, de az előbb részletezettek alapján értehő, hogy be van csomagolva még mindig. Hétezer, bár ajándék volt.

Szoptatós hálóing:

Kis tétel, de pénzkidobás, egyszer sem tudtam szoptatni benne. Négyezer forintocska

Bölcső:

Ezért nagyon fáj a szívem, mert az édesapám készítette saját kezével, és nem használjuk. Nagyon szép, de nekünk nincs rá szükségünk. Ebbe is vettem kókuszmatracot és fejvédőt. azt hiszem hatezer forint

Elfordulásgátló párna:

Nos, fogalmam sincs mi ütött belém, mikor megvettem! Hat hónapig vártam, míg magától szabályosan megfordult!! Ezerötszáz

Kiskesztű újszülöttnek:

Felesleges. Úgyis leszedi magáról, plusz megfosztom az ujjszopitól is... nem kell szerintem. Körmöt vágni az újszülöttnek a legkönyebb..

Pocimaci:

Maggal töltött hasú plüssmaci, mikróban melegíthető, hasfájós babáknak. Hát a maci nagyobb, mint Beni volt, akkor.. bár nekem nagyon jól jött, mikor nőtt a bölcsességfogam, vagy ha migrénem van, szóval ez azért itt kilóg a sorból. De meglennénk nélküle. négyezerötszáz.

PP pelenkázótáska:

szép, de üresen is nagy és nehéz, bármi megfelel helyette amiben sok zseb van... tizennégyezer

Kezdő cumikészlet:

A kórházban cumizavarossá vált fiam szoptatási problémáit csak tetézte ez a beszerzés. Szerencsére azért kiszanáltuk, még idejében.

Nem adom össze, mert félek az eredménytől. Ma már tudom, hogy több body kellett volna (kifolyós kakik miatt) és minden másból kevesebb. És persze előre meg kellettt volna vennem egy szuper rugalmas kendőt , aztán egy jó szövöttet. Mennyivel gazdagabb lennék most!

Babaváró kismamáknak egy tanácsom van: olvassák a La Leche Liga oldalát a baba valódi igényeiről, és ha a babájuk később mégis igényelne valamit a fenti kütyükből, vegye meg akkor. Nekem vannak eladó dolgaim..

7 megjegyzés:

  1. Hát igen az első gyerekkel beleesik az ember ezekbe a csapdákba!
    Jó, hogy rájöttél és nem kényszerítesz magadra valami olyasmit, hogy ha már megvan akkor igenis használom, ha rosszul vagyok tőle akkor is!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Mi annak idején anyagi okokból nem vettük meg a felsoroltakat, és akkor még egy kicsit aggódtam is a hiányuk miatt... Aztán pár hét alatt kiderült, egyik sem hiányzik!! Egy kivétellel, az a babakocsi, amiben szeret utazni a lányom, ezért alaposan ki van használva.

    VálaszTörlés
  3. Orsi, köszönöm, szerencsére megtaláltuk az utunkat.

    Melinda, hát én is inkább vettem volna egy szuper szopis fotelt, mennyire kellett volna az elején :)

    VálaszTörlés
  4. Ha tényleg eladók, akkor engem a babakocsi lehet, hogy érdekelne :-D Dm-be menni, meg nyáron fél napra kitelepedni a parkba nekem egyszerűbb azzal, mint egy kendős gyerekkel, meg egy kétésfél évessel :-)
    Milyen tipusú?

    VálaszTörlés
  5. Szia Livi!
    A babakocsit még nem merem eladni, mert míg Bibó nem ül, addig az az etetőszékünk..
    dm-be menni vele nem túl praktikus..graco tour deluxe, elég nagy batár, még összecsukva is. 17 kilós...

    VálaszTörlés
  6. Hú, az kicsit tényleg batár :-D azért köszi!

    VálaszTörlés
  7. Érdekes volt egy pontosan olyan külalakkal rendelkező bloggal találkozni, mint a sajátom :)

    Egyébként abszolút igazad van, mi hála istennek nem vettünk szinte semmit. És semmi sem hiányzott :) Lehet én is írok egy bejegyzést erről s majd belinkellek, mert nagyon szuperül összeszedted ezt a listát.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.